Przerwa w produkcji samochodów w Tychach. Powód? Brak komponentów

Przerwa w produkcji samochodów w Tychach. Powód? Brak komponentów

To właśnie w Tychach mieści się fabryka koncernu Stellantis. Produkowane są tam m.in. znane na całym świecie Fiaty 500. Coroczna przerwa wakacyjna w fabryce przypada od 26 lipca do 8 sierpnia. Jednak w tym roku przerwa rozpoczyna się dopiero od początku lipca, z kolei wznowienie prac nie jest jeszcze dokładnie zaplanowane. Powodem takiej sytuacji jest brak komponentów do produkcji samochodów.

Problemy w dostawie półprzewodników

Kłopoty związane z przymusową przerwą w produkcji samochodów wzięły się od małej dostępności półprzewodników. Obecni dostawcy nie są w stanie realizować na ten moment terminowych dostaw na tak dużą skalę. Fabryka w Tychach bazowała do tej pory na dwóch dostawcach tych komponentów. Warto dodać, że problem związany z tymi częściami dotyka nie tylko branży motoryzacyjnej. Swoją drogą znamiona podobnych kłopotów można zaobserwować na całym świecie, także w innych branżach. Wymienić można chociażby problemy u producentów elektroniki oraz gospodarstwa domowego. Za taką sytuację odpowiada w głównej mierze pandemia, która wywołała spore zamieszanie w łańcuchach dostaw. Na uspokojenie i unormowanie sytuacji prawdopodobnie będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Fabryka koncernu Stellantis w Tychach

Na co dzień głównym modelem produkowanym w Tychach jest samochód marki Fiat o oznaczeniu 500. Na przestrzeni ostatnich 14 lat w tejże fabryce wyprodukowano aż 2,5 mln egzemplarzy tego samochodu. Sprawia to, że ten fiatowski model stał się najpopularniejszym autem, które kiedykolwiek w produkowano w historii fabryki w Tychach.

Niestety produkcja aut w Tychach na przestrzeni ostatnich lat notuje trend spadkowy. W roku 2020 wyprodukowano tam 173,9 tys. samochodów. Z kolei rok wcześniej było to 263,2 tys. W ciągu roku produkcja samochodów w fabryce spadła więc o około 89 tys. aut, co jest dosyć sporą liczbą.