Więcej pijanych kierowców na śląskich drogach w porównaniu do zeszłego roku

Więcej pijanych kierowców na śląskich drogach w porównaniu do zeszłego roku

Policja w ostatnich dniach opublikowała raport na temat ilości pijanych kierowców na drogach w województwie śląskim. Niestety, ale statystyki nie napawają optymizmem. Liczba pijanych kierowców w 2021 roku była większa niż w 2020 roku. Różnica pomiędzy jednym a drugim rokiem jest bardzo duża, ponieważ wyniosła prawie 2 tysiące osób.

Znacznie większa liczba pijanych kierowców w województwie śląskim

Fakty dotyczące pijanych kierowców są zawsze niepokojące. Osoby po alkoholu powodują znaczną część wypadków, a mimo wszystko wciąż duża część osób wsiada za kółko po alkoholu.

Funkcjonariusze w 2020 roku zatrzymali prawie 6 tysięcy kierowców, którzy wsiedli za kółko po alkoholu. Mogłoby się wydawać, że świadomość kierowców wraz z upływem czasu będzie rosnąć i takich nieodpowiedzialnych osób będzie mniej. Niestety nic mylnego, ponieważ w 2021 roku za kółko pod wpływem alkoholu wsiadło ponad 7,5 tysiąca osób. Do zatrzymanie kierowcy pod wpływem alkoholu doszło ostatnio w Stalowej Woli, gdzie policjant po służbie zatrzymał pijanego kierowcę.

Rośnie również liczba szalonych kierowców w terenie zabudowanym

Od kilku lat kodeks karny oraz przepisy drogowe w Polsce są tak skonstruowane, że za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h w terenie zabudowanym grozi zatrzymanie prawa jazdy. Niestety, ale takie restrykcje nie spowodowały, że na drogach w obszarach zabudowanych stało się bezpieczniej. Tylko w województwie śląskim w 2021 roku doszło aż do 3028 zatrzymań prawa jazdy za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym.

Piraci drogowi w Polsce wciąż są problemem, który musi być znacznie lepiej zwalczany. Być może przyczynią się do tego nowe przepisy drogowe, które wprowadzono od 1 stycznia 2022 roku. Przypomnijmy, że kierowcy teraz są narażeni na znacznie poważniejsze i dotkliwsze kary finansowe. I to niemal za wszystkie wykroczenia, począwszy od przekroczenia prędkości, po rozmowy telefoniczne podczas jazdy, czy też nieustąpienie pierwszeństwa pieszym na oznakowanych przejściach dla pieszych.