Negocjacje w sprawie budowy odcinka trasy S19 Białystok – Ploski: Droga ekspresowa Via Carpatia nabiera kształtów

Negocjacje w sprawie budowy odcinka trasy S19 Białystok – Ploski: Droga ekspresowa Via Carpatia nabiera kształtów

Prowadzone są negocjacje między drogowcami a wykonawcami dotyczące budowy fragmentu trasy S19, łączącej Białystok z Ploski. To kolejny etap prac nad drogą ekspresową S19, która stanowi element międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia na terenie województwa podlaskiego – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Prace nad postępem realizacji projektu nasiliły się we wrześniu i październiku, kiedy to wykonawcy przystąpili do budowy trzech kluczowych odcinków drogi ekspresowej S19. Pierwszy z nich to odcinek Haćki – Bielsk Podlaski, który ma długość 11,2 km i koszt kontraktu „Projektuj i buduj” wynosi 325,9 mln zł. Drugi odcinek to Bielsk Podlaski – Boćki, o długości 12,2 km i wartości kontraktu „Projektuj i buduj” wynoszącej 309,4 mln zł. Trzeci natomiast to odcinek Boćki – Malewice, którego długość wynosi 15,9 km, a wartość kontraktu „projektuj i buduj” to 343,6 mln zł.

Dzięki tym pracom, w województwie podlaskim ruszyła budowa trzech odcinków S19 o łącznej długości 39 km. Wszystkie te odcinki leżą w korytarzu transportowym Via Carpatia, który ma na celu połączenie Europy Północnej z Południową. Na terenie Polski, droga ta będzie miała około 700 km i przebiegać będzie od Budziska (granica państwa), przez Białystok i Lublin, aż do Barwinka (granica państwa ze Słowacją). Via Carpatia to nie tylko droga ekspresowa S19, ale także odcinki dróg S61, S16. Trasa ta docelowo będzie przecinać pięć województw: podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie oraz podkarpackie (gdzie Lublin jest już połączony z Rzeszowem). Wszystkie te inwestycje są realizowane w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku.